botervliegje.reismee.nl

Nog een dag in Miami

Woensdag 28 dec

In het begin van de vorige eeuw bouwde een niet onfortuinlijke inwoner van Chicago een winterverblijf in Miami. Deze Amerikaan, James Deering, hoefde kosten noch moeite te sparen om zijn ideaal te verwezenlijken en inderdaad niet onverdienstelijk wat hij er van gemaakt heeft met de hulp van de beste architecten en met materialen van over de hele wereld, vooral Europa. Nu is het een museum met romantisch aangelegde tuinen. Hoewel we er vroeg bij waren, het complex heet overigens VIZCAYA museum and gardens, stond er al een lange rij voor de kassa. En geslepen als wij Nederlanders zijn, profiteren we van alles, dus zeker ook hier de onvermijdelijke seniorenkorting. Hoe moeten we anders dit financieel overleven? In de USA hebben ze dus nog ontzag voor de ouderen door ze bijna overal korting te geven.

Tot diep in de middag waren we in het museum en in de tuinen, overbodig om te zeggen dat we er met volle teugen van genoten hebben. Na onze tour nog een kop koffie in het restaurant en terug naar de basis.

Toen we naar de uitgang gingen stond er zowaar nog een bijna kilometer lange rij voor de kassa om naar binnen te gaan.

Aan de overkant van de straat is een planetarium en we zijn er nu toch dus even proberen. Maar helaas wegens veroudering onlangs gesloten en over drie maanden is het nieuwe planetarium klaar en of we dan nog eens langs willen komen. Dat zei een vriendelijke dame bij de naast gelegen universiteit. We hebben haar duidelijk gemaakt dat onze aow dat niet meer toelaat.

Terug in het hotel wordt het tijd om de auto op te ruimen, alles te sorteren en zo efficient mogelijk in de koffers pakken. Dat is vaak een puzzel, opletten dat er niks in de handbagage gaat wat problemen kan veroorzaken. Zoals zakmes en vloeistoffen. Morgen staat de vlucht naar huis, via London gepland te vertrekken rond 19:00 uur.

De overgebleven tijd proberen we te vullen aan het zwembad en we kunnen op de tablet alle nieuwtjes van thuis meelezen. 'S avonds rond 22:00 uur staat de digitale krant van de volgende dag voor ons klaar en via allerlei nieuwssites zijn we aardig op de hoogte van het reilen en zeilen aan de andere kant van de grote plas. We sluiten de avond af met een voortreffelijk eten in het eerder bezochte Mexicaanse restaurant.

Jos

Een hele toer geweest, was heel leuk om jullie reisverslagen en foto's de zien en te lezen. Mooie indruk van een deel Amerika gekregen!
Kom goed thuis, kunnen jullie oud en nieuw fijn in Belfeld vieren.

Joop

Goede terugreis!

Piet en Sjoukje

Dank voor de prachtige verslagen.
Wees welkom in weer naar huis.
Behouden vlucht en een fijne thuiskomst.

Toos en Piet Ysselsteyn

Wij hebben genoten van jullie reisverslagen.
Een goeie reis terug.
Jullie zullen wel even moeten wennen aan het weer hier ! Een paar graden boven nul overdag.