botervliegje.reismee.nl

Manitou en Colorado Springs

Zaterdag 24 juni

We wilden eigenlijk nog een nacht in het hotel in Manitou Springs blijven maar helaas alles volgeboekt, dus heb ik in het nabijgelegen Colorado Springs geboekt voor de komende twee nachten. Het weer begint met bewolking en een temperatuur die vandaag niet boven de 20gr komt, behalve als heel even de zon doorbreekt.

We gaan eerst naar Cave of the Winds in Manitou Springs, een stelsel van druipsteen/kalksteen grotten. Met een rondleiding worden we wegwijs geholpen over het ontstaan ervan. De Amerikanen doen net alsof zij de enigen ter wereld zijn die druipsteen grotten hebben. Jammer weer dat de aardige rondleider zijn verhaal bijna onverstaanbaar en fullspeed afwerkt.

Er is rondom deze plek een heleboel te doen, zoals bungee jumpen en veel klimwerk voor de jongeren van nu. Het is duidelijk te merken dat we op een hoogte van boven de 2000mtr zitten, de lucht is ijler.

Als dit erop zit gaan we richting de 7 Falls, de naam zegt het al 7 watervallen op een rij. Alles erom heen is in zekere zin spectaculairder dan de watervallen zelf. Speciaal voor 60plussers worden we met een trammetje gratis vervoerd. Om bij de top te komen moet je wel zo'n 100 treden of meer omhoog, maar dat zien we in deze ijle lucht even niet zitten. Geen nood, er is een lift in de rotsen en vandaar heb je ook prima zicht. Ook hier zijn diverse abseil mogelijkheden, hangend in een harnas.

In de buurt blijkt het American Airforce Academy te zijn met bezoekerscentrum, dat lijkt ons aantrekkelijk. Het blijkt een gigantisch groot complex te zijn waar we eerst de verkeerde toegang kiezen. Die voor bezoekers ligt wel zo'n 10 km verderop. Aan de poort een Duitser in Amerikaanse dienst. Het bezoekerscentrum stelt wat teleur en wordt voor een groot deel ingenomen door de shop met souveniers. Wel interessant is de Cadet's Chapel. Een heel modern gebouw met bovenin voor protestantse, beneden voor katholieke, joodse en boeddhistische diensten. Zeer indrukwekkend.

We hebben onze dag nuttig besteed en zoeken na een simpele maaltijd ons hotel op.

Anny

Hallo daar!
Mooi te lezen.
Maar soms druk of volgeboekt. Is het een drukke tijd daar nu zeker? Vast ook mensen uit Nederland.
Geniet verder. Groetjes Anny

Wiel Heijmans

Hoi luitjes,geen verveling daar lees ik.Genoeg te zien.
Hier is het nu ook iets afgekoeld.
Geniet er nog maar goed van.
Wiel en Els

Jeu en Truus

Zoals ik lees zijn er grote verschillen in temperatuur,maar dat maakt zo'n reis ook weer interessant,Dan is het alleen maar te hopen dat jullie genoeg warme kleren bij jullie hebben,en ook badpakken, Want natuurlijk word het straks ook weer warm
We volgen jullie