botervliegje.reismee.nl

Park City

Dinsdag 18 juli

Omdat het vandaag weer tegen de 40gr wordt zoeken we toch de wat koelere plekjes op. Dat wordt eerst het museum naast het Capitol in Salk Lake City. Omdat we de weg kennen is dat een makkie zeker met de nog steeds trouwe Amerikaanse navigator.

Overweldigend wat een collectie en elk hoekje staat volgestopt met spulletjes en vooral de namen erbij van de gevers en sponsors. Een merkwaardige en bonte verzameling van zoutstrooier tot brandweerwagen en alles wat je daar tussen kunt bedenken. Bijna elk open plekje op de wanden is gevuld met oude foto's van kennelijk belangrijke mensen uit de pionierstijd in de 19de eeuw. De meesten kijken nog erg somber waarschijnlijk vanwege het lange stilzitten in die begintijd van de fotografie. Veel foto's uit het midden van de 19de eeuw. Pronkstuk vonden wij een brandweer pompwagen uit begin vorige eeuw. Het museum beslaat vier verdiepingen en daar ben je dus wel even zoet mee.

Op ons 2do lijstje stond ook nog Park City een tiental kilometers van Salt lake City vandaan en meer in de bergen. Dat was ook de belangrijkste plek van de olympische spelen van 2002. Naast deze plaats is een kompleet olympisch dorp gebouwd Canyon Village, en dat staat er nog steeds pico bello bij en wordt in de winter nog volop gebruikt. Er zijn tientallen skiliften en met een daarvan, de gondola nemen wij een ritje naar boven. Prachtig uitzicht is onze beloning en aanvaardbare temp.

Zo langzaam wordt het tijd om onze koffers in orde te gaan brengen en dus gaan we terug naar het hotel.

We hebben al deze weken dankbaar gebruik gemaakt van een mooie grote koelbox, maar wat doen we er nu mee? We vroegen aan een van de kamermeisjes of zij die misschien kon gebruiken en ze was er zeer blij mee.

Verder alles georganiseerd en ingepakt voor de terugreis, morgenvroeg eerst de huurauto inleveren en dan wachten op de eerste vlucht naar Chicago. Volgens de website van American Airlines gaat alles op tijd. Plaatsen zijn al vastgelegd.

Onze rugzakken zijn volgepakt met leuke herinneringen en vooral aan de vele leuke en aardige mensen die we mochten ontmoeten.

Wat op deze site is beschreven is bij lange na niet wat we allemaal beleefd hebben en dat is maar goed ook anders hebben we thuis niks meer te vertellen. Zie het meer ook als een geheugen steuntje voor ons zelf. Zo vroegen we ons vandaag af waar waren we vorige week zondag ook al weer? En dat kon ik zo terugvinden dus.

Iedereen die met ons meereisde, bedankt voor jullie belangstelling en voor de leuke reacties, tot ziens! ????

Joop

Het was interessant met jullie mee te mogen reizen. Goede reis terug!!

Ton stevens v stratum

Heb weer genoten van jullie verslagen en foto's. Ook herinneringen voor mij..lang geleden was ik ook in die streek met mijn Mario maar helaas dat is passé
Goede terugreis

Anny

Ook ik heb het iedere dag met plezier gevolgd.
Het deed me nog terugdenken naar 2011 toen ik daar ook drie weken met camper
rondreed en veel gezien heb.
Nogmaals een fijne thuisreis.

Jos

Was heel leuk om jullie reis te volgen, de foto's en de bijhorende verhalen. Goede terugreis en tot 23 augustus. Groetjes uit Beesel
Fien & Jos