botervliegje.reismee.nl

In de haven van Trondheim

Vandaag kan ik de eerder gemaakte verhaaltjes online zetten, eerder kwam het er gewoon niet van, we hebben ook nog vakantie!!

Vrijdag 3 augustus 2018

Het weer is weer hetzelfde. Heerlijk rond de 20*C met af en toe een schraal zonnetje en bewolking die de regen nog even in zijn eigen rugzak houdt. Kortom we zijn in Trondheim.

Hoewel de boot 's nachts diverse malen een haven aandoet, merken we daar niks van, we slapen gewoon door. Ook de herrie van de motoren komt niet door op etage waar we verblijven. In Trondheim kwam de boot rond 08:30 uur aan en zal weer vertrekken om 12:00 uur. De tussentijd hebben we benut om een frisse neus op te doen door een rondje stad te nemen. Eigenlijk wilden we de kathedraal van Trondheim weer eens zien, maar dat zat er niet in, evenmin het muziek museum. Gezeten op het open dek genieten we nog even na en drijven langzaam richting ruime sop.

Later op de dag daalt de temperatuur even naar een magere 12gr, maar dat geeft niks, ook een beetje motregen af en toe. Effe wennen, maar heerlijk als we horen en lezen dat jullie allemaal diep in de tropen verblijven. Wij houden het nog even bij de koelkast.

De verdere dag varen we door smalle doorgangen en langs vele haast ontelbare eilanden en eilandjes die Noorwegen rijk is. Het weer wordt aangenamer en onder het genot van een drankje of koffie lezen we de krant en ons weekblad. Ja,de krant die zien we iedere morgen op onze iPad en dat geeft toch weer meer het vakantiegevoel, want thuis heb je die krant gewoon in je handen.

Volkomen ten onrechte heb ik aan enkelen gemeld dat we de poolcirkel ongemerkt gepasseerd zouden zijn, maar niets is minder waar, die passeren we pas zaterdag. Dat zal dan omstreeks 10:45 uur moeten zijn, want dan kunnen we een speciale stempel op de kaarten laten zetten. Vanavond tijdens het diner werden er briefjes uitgedeeld waarop je het juiste tijdstip kunt invullen, waarop de poolcirkel passeren. Kennelijk valt er iets te winnen, of krijgt te winnaar de reis terugbetaald. We houden jullie op de hoogte.

Ik moet nog een methode zien te vinden om foto's op deze site te plaatsen. Dus even geduld nog.

Anny

Ja wij zitten zeker in de tropen vandaag. Maar 12 graden is t andere uiterste. Vandaar de dekens,haha.
Fijn dat jullie een rustige hut hebben! Slaap doet goed.
Geniet verder. Wij wachten af. ??

jeu en truus

Beste Gerard en Leinie;;Aangezien het hier om te stikken is Lees ik vol vreugde het bericht van mensen die om een truitje vragen Ik kan jullie maar een raad meegeven ;;GENIET--- GENIET -----EN GENIET;;;;;