botervliegje.reismee.nl

We zijn nu echt in Valencia

Dinsdag 26 november 2019

Eindhoven is een fijne plek om je reis te beginnen. Alles gaat heel rustig en gemoedelijk, kortom een verademing vergeleken bij Schiphol. Precies op tijd vertrekt ons vliegtuig. Nou ja, “ons vliegtuig”, we hebben misschien een of twee schakelaartjes ervan mogen financieren. Plan is dat we om 09:20 aankomen. Punctueel landen we na een rustige vlucht in Valencia. Met de metro gaan we de stad in, een prima verbinding. Inmiddels krijgen we een appje van de verhuurder, Eric, die ons al opwacht. De flat is nog niet helemaal op orde, er wordt nog geveegd en gepoetst, maar om 14:00 kunnen we erin. Nu alvast de bagage achtergelaten. Eric is zo vriendelijk om ons een beetje wegwijs te maken in de buurt, waar vinden we een fietsverhuur en een supermarkt.

Het weer is meer dan uitstekend, zeker 24gr en fel blauwe hemel.

Ondertussen genieten we even op een van de vele terrasjes van koffie en warme chocola, die je niet kunt slurpen maar alleen kunt scheppen.

Dan zoeken de supermarkt weer op en doen de nodige inkopen, want in een appartement moet je toch wel voor jezelf zorgen.

Het appartement ligt op vier hoog, een echt penthouse, dus vele trappen op, maar dan heb je ook wat, met twee balkons, dus altijd zon of schaduw.

Na de eerste stappen zijn we even toe aan wat rust en daar is dat balkon weer prima voor.

Hierna gaan we de stad verkennen en doen dat met de metro. Ons verblijf is niet ver van het strand vandaan en ligt in een lekker rustige buurt. Eigenlijk een vroeger vissersdorp met smalle straatjes en steegjes. Een auto kun je hier wel vergeten.
Het oude centrum dus, daar gaan we naar toe met de metro. Daar ontdekken we veel en het is er gezellig druk. Op zoek naar de kathedraal gingen we precies de verkeerde kant op, maar de toerist informatie bood uitkomst en uiteindelijk vonden we de kathedraal zo mooi, daar zijn haast geen woorden voor.

Zo langzaam aan begint er wat te knorren maar een stuk pizza helpt dan al gauw, waarna we de metro weer opzoeken en terug naar ons appartement. Ook gaan we even naar het strand, maar omdat het al donker is weinig te zien. Teruglopend zoeken we een snelrestaurant, maar dat blijkt iets teveel van het goede, dus kopen we bij een bakker op de hoek twee lekkere stukjes pizza en zetten ons in het appartement in de ruststand.

Het valt op dat het tot zeker zes uur licht blijft.

Morgen willen we fietsen gaan huren en een toer daarmee gaan maken.