botervliegje.reismee.nl

De tweede dag in Valencia

Woensdag 27november 2019

De storm heeft ons vannacht een beetje parten gespeeld, we verblijven op de vierde etage en dus dat vangt veel wind. Klapperend raam en rolluik hielden ons soms wat uit de slaap. Het koelt ‘s avonds flink af.

Vandaag gaan we fietsen, maar die moeten eerst gehuurd worden. De huisbaas had ons een adres daarvoor gegeven en daar zijn we naartoe gelopen. We konden twee gewone fietsen huren, niks bijzonders met een mandje voorop en een hufterproof slot.

Vol goede moed gaan we tegen de wind in en een beetje vals plat bergop de route door de drooggelegde rivierbedding beginnen. Eerste halte het Calatrava museum voor wetenschap, een heel apart gebouw, typisch Calatrava.

Binnen veel over wetenschap dat vooral de jeugd moet aanspreken. Veel dingen mag of moet je zelf doen. Na een tijdje hadden we het wel gezien en onder het genot van een versnapering eindigde onze tour.

Op de fiets via de rivierbedding naar het zogenaamde bioparc helemaal aan het einde van de bedding, toch zo’n dikke 9km.

Alles over prima fietspaden zonder autoverkeer, daar was niks van te zeggen, alleen de fietsen zonder enige ondersteuning en met wind tegen dat hadden wij ons anders bedacht. Eindelijk dachten we dan het bioparc bereikt te hebben, maar buiten een paar ganzen en eenden was er niks bio te beleven.

Dus terug maar weer, met het voordeel dat de wind mee zat. Halverwege echter voelde ik de achterband steeds verder leeglopen en werd het trappen steeds moeizamer. Op het laatste zuchtje lucht zijn we bij ons penthouse aangekomen.

Ja het is een prachtig penthouse maar je moet er wel wat voor over hebben want met bijna 90 treden kost het wel wat energie.

Na even rust gaan we naar de fietsen winkel om de fietsen dan maar in te leveren. We krijgen de borgsom netjes gecrediteerd en ook de teveel betaalde dag. Dan zoeken we nog een keer het strand op, maar nu bij daglicht en gaan weer terug om de nodige inkopen te doen.

En passant nuttigen we ieder een kleine pizza bij de lokale bakker.

Moe maar voldaan nemen we een rustige avond.