botervliegje.reismee.nl

Drenthe nader bekijken

Dinsdag 16 juni

Het weer is werkelijk ideaal om een flink stuk te gaan fietsen en dat doen we dan ook. Ook al om de frustratie van gisteren van ons af te laten waaien. Het plan is om naar Westerbork te gaan en daar naar de gedenkplaats van het voormalige gevangenen kamp. De fietsroute leidt ons door het nationale park Dwingelerveld. Bij het plaatsje Spier stoppen we even voor de noodzakelijke aanvulling met koffie. Vervolgens komen we door Beilen en gaan verder door landelijk Drenthe naar Westerbork. Hier nemen we de tijd voor een stevige lunch met in achtneming van de Corona maatregelen. Het verloopt allemaal soepel en na deze pauze stappen we weer op. Ons plannetje om naar de gedenkplaats van het voormalige kamp te gaan laten we voor wat die is want de afstand is nog zeker 10km extra. Doen we nog eens een van de volgende dagen.

We hebben er nu al ruim 27km opzetten.

Terug naar bungalowpark Wiltzangh doen we via een andere knooppunten route en zo komen we in Spier voor een versnapering. Over het nationale park fietsend zien we de grote schotel antenne van Dwingeloo. Bijna terug bij het park willen we nog even het bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer aandoen, maar die zijn alleen in het weekeinde open. Alles bij elkaar hebben we 55 km gefietst vandaag.

Het weer blijft prima en dus genieten we maar bij de wetenschap dat het in Limburg behoorlijk tekeer schijnt te gaan. Eerst zitten we een beetje te modderen om internet en televisie aan de gang te krijgen, maar het wordt al gauw duidelijk dat een stekker niet goed in het stopcontact zit.

Frans

Heel wat anders dan Japan maar zeker de moeite waard , oet Beesel, Geniet ervan , G en Fr