botervliegje.reismee.nl

Alweer de vierde dag in Zwitserland

Zondag 12 september 2021

Afgelopen vrijdag is in Belfeld pal v贸贸r onze huisdeur iemand niet goed geworden en ondanks reanimatie overleden. Het bleek iemand uit Steyl te zijn. Heftig uiteraard, wij kregen dat te horen via de buurt app. De straat bleef een tijdlang afgesloten voor forensisch onderzoek. Tragisch voor de betrokkene en de naaste familie.

Nu ons verhaal over de vierde dag.

Na een nachtje met nogal wat herrie in de straat toch op tijd bed uit. Vandaag reizen we met de Gotthard Panorama expres naar Locarno. Eerst met de boot vanuit Luzern naar Fl眉elen over het Vierwoudsteden meer, een tocht van iets meer dan twee uur. We blijven twee nachten in Locarno. Het weer werd steeds beter. Op advies van de informatie op het station van Luzern hebben een boot eerder genomen vanuit Luzern om zeker te zijn dat we de trein niet missen. Dus we hebben wat tijd in Fl眉elen en nemen daar een broodje en wachten geduldig op de trein, genietend van het uitstekende weer. Precies op tijd komt de trein en vinden onze plaatsen. Een adembenemende reis gaat langs bergen en dalen, over bruggen en viaducten en als special de Gotthard tunnel. Teveel om allemaal in 茅茅n of twee regels weer te geven, foto's vertellen meer. We hebben deze enkele uren durende reis met volle teugen genoten. Midden in de Gotthard tunnel verminderde de trein tempo en konden we genieten van historisch beeldmateriaal geprojecteerd op de wanden van de tunnel. Aangekomen in Bellinzona moest worden overgestapt naar de lokale trein die als eindpunt Locarno had. Direct na het verlaten van de Gotthard tunnel komen we aan in het Italiaanse deel van Zwitserland. Aangekomen in Locarno was de enige verstandige beslissing om een taxi naar het hotel te nemen. Wat een schitterend hotel, verdeeld over meerdere gebouwen gesitueerd op verschillende hoogtes. Wij verblijven op het meest afgelegen gebouw op de bovenste verdieping met een zeldzaam mooi overzicht over de stad Locarno en het aangrenzende Lago Maggiore. Voor het avondeten lopen we naar beneden en dat gaat prima, maar na een heerlijke Italiaanse maaltijd (spaghetti), was het klimmen geblazen. We hebben een hoogteverschil gemeten van ongeveer 70 meter en dus puffend op de kamer aangekomen. Het temperatuur verschil met vanmorgen is wel flink, van ongeveer 15掳 bij vertrek naar 28掳 in Locarno.

Bernard en Angela

Eindelijk weer jullie passie volgen: reizen! Veel plezier!
Groetjes oet Hooo么rs