Op weg naar het Schwarzwald

Maandag 11 juli 2022

De eerste dag van een korte vacantie, deze keer richting Schwarzwald, om precies te zijn naar Titisee waar we een soort appartement besproken hebben in een hotel. Het is een flinke afstand van ruim 530km en daar doen we met pauzes ongeveer 7 uur over. We lassen eerst een koffie pauze in bij een Raststätte, maar daar zijn we snel weer weg. Opvallend is dat de A61 omgeleid is rond de bruinkool groeve Gatzweiler. Na Ludwigshafen leidt de navigator ons via Frankrijk weer naar de A5 richting Basel. Waarom is niet duidelijk. We stoppen even bij de Rijnsluizen van Iffezheim en nuttigen een ijsje bij een sterk onderkomen restaurant of wat daar van over is. Het weer wordt steeds beter, begonnen we met nauwelijks 17°, hoe zuidelijker we komen des te warmer wordt het. Bij aankomst een heerlijke 24° met veel zon. Het onderkomen doet ons verbazen, een geweldige kamer met alles erop en eraan met luxe badkamer en kompleet keukenblok, gevulde koelkast. Ook ontbijt voor morgen staat al klaar. Koffie en thee ruimschoots aanwezig. Alleen wij zijn het nodige vergeten: rugzak voor onderweg en de iPad. Maar we doen het maar met de iPhone. Het is vacantie!!!! De gastheer en gastvrouw zijn zeer behulpzaam. De fietsen staat afgesloten in de garage. Na aankomst maken we even een wandelingetje rond het hotel en plannen de eerste fiets tocht voor morgen. Na even uitrusten gaan we nadenken over het avondeten. Maar dat gauw gebeurd, want we hebben het gewoon meegenomen. Voor morgen hebben we om te beginnen een korte fietsroute gepland. Voor de rest zien we wel. Het is heerlijk genieten op het balkon van de kamer met uitzicht over de Alpenweide.