botervliegje.reismee.nl

Tweede dag in Titisee

Dinsdag 12 juli 2022

Vandaag is de tweede dag van ons verblijf in Titisee. We hebben een fietsroute uitgezet die volgens het schema nauwelijks hoogteverschil laat zien en uiteindelijk via de Titisee zelf naar Hinterzarten en via de andere kant van het meer terug naar de basis. We zitten ongeveer 3km van het plaatsje Titisee en op tijd op weg om de voorspelde warmte vóór te blijven. Daar aangekomen is het toch weer tijd voor koffie en het is zoeken waar dat te krijgen is. De lokale horeca gaat beurtelings later open ook hier wegens personeelsgebrek. Opvallend is dat bijna nergens met card betaald kan worden maar “only cash”. Maar toch zijn we erin geslaagd en dus op weg. Maar dat hoogteverschil was niet te voorzien en ondanks de ebike een zwaar parcours. Hinterzarten was een mooie plek voor kleine lunch. Terug was het moeilijk om de juiste route te pakken, we gingen onze eigen route terug naar Titisee waar we de warmte over ons heen lieten komen onder het genot van een aangenaam drankje. Ter afsluiting gaan we het meer op met de rondvaartboot en vervolgens naar het hotel. Omdat het morgen wederom behoorlijk warm dreigt te worden gaan we met de (gratis) trein naar Freiburg. Bijna vergeten te vertellen dat we nog in het Märklin treintjes museum zijn beland waar we genoten hebben van de vele treintjes en mooie landschappen.

Gerrie

Ja Gerard, ik ken dat. men zegt amper hoogteverschil, maar voor ons Nederlanders is het toch aardig wat.