botervliegje.reismee.nl

Het zit er bijna weer op, de laatste dag dus.

Donderdag 14 juli 2022

Een jaar geleden moesten we ons huis uit wegens dreigend hoogwater van de Maas. Daar moest ik aan denken omdat je op elke radiozender hier de hele dag herdenkingen hoort over die fatale medio juli 2021. Wij hebben geluk gehad in tegenstelling tot de meer dan 180 doden die hier vandaag herdacht worden. Wat een verschil; vandaag was het op het midden van de dag bijna 34°, en kurkdroog.

Toch pakten we vanmorgen vol goede moed de fiets om een rondje rondom het meer te doen. Maar niks is zo veranderlijk als een mens dus na een paar kilometer al werden de plannen veranderd en gingen we vol goede moed richting de kilometers verder gelegen Schlugsee. Onderweg konden we wel even genieten van koffie mit Kuchen. Daarna was het de toenemende hitte en het beroemde “valse plat” dat ons deed besluiten de planning wederom te wijzigen. Achteraf blijkt dat we het oorspronkelijke plan volbracht hebben: rondje om de Titisee dus. Eenmaal daar weer aangekomen namen we koffie en thee en fietsen op ons gemak terug naar het hotel. Omdat we morgenochtend heel vroeg op stap willen gaan, rekenen we vandaag af met de eigenaresse. Om de middag en vooral de tijd te doden pakken we de auto en gaan naar het uurwerk en/of klokken museum in Furtwangen. Het Deutsches Uhren Museum. Daar raak je wat de tijd betreft helemaal van slag. Op weg naar het hotel nuttigen we onderweg in Neustadt een hamburger. Het wordt tijd om wat te gaan inpakken en klaarzetten voor de vroege terugreis morgenochtend.

Anny.

Dan zet de klok voor't naar bed gaan.
Goede en veilige terugreis!!!

Joop

Leuk geschreven. Kom goed thuis!

Gerrie

Ja, in het Schwarzwald fietsen is iets anders dan fietsen in Belvend.
Goede terugreis.

karel

mooi verslag je moet verslaggever worden goedereis wel thuis