botervliegje.reismee.nl

Op de weg

Woensdag 10 augustus 2022

We hebben er lang naar uitgekeken en naartoe geleefd en dan is het zover. We gaan naar de USA. De planning is perfect, maar toch begint het met hindernissen. Het plan was om eerst per trein naar Amsterdam Bijlmer te reizen. Eerst worden we naar het station in Venlo gebracht en dat verloopt volgens plan. Van tevoren check ik nog even de reisplanner van NS en schrik wel een beetje, want er is geen treinverkeer tussen Eindhoven en Boxtel wegens geplande werkzaamheden. Dat betekent met de bus op dat stuk. Makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker gezien de temperatuur en de twee zware koffers. In Eindhoven zeker een kwartier lopen en dan nog een trap op. Gelukkig airco in de bus. In Boxtel aangekomen wordt het wederom ruim een kwartier lopen en dan blijkt de lift kapot. Er staan twee potige sjouwers klaar en die brengen de koffers naar boven. Vandaar wel met de lift naar het perron. Eindelijk stappen we dan in de trein richting Schiphol, maar we stappen er al uit in Amsterdam Bijlmer. Vandaar gaan we naar het hotel met tevoren geregeld vervoer. Morgenochtend om 09:35 zal onze vlucht naar Dublin vertrekken, maar eerst vanavond nog inchecken. Alles bij elkaar ruim één uur extra reistijd. Fijn op tijd werden we bij het station opgehaald en naar het gereserveerde hotel gebracht. Daar wacht ons de volgende verrassing(en). De reservering was geen probleem, maar op de eerste aangeboden kamer was niet zoals bedoeld, dus terug naar de receptie en met alle spullen van begane grond naar de derde etage. Ook deze kamer is niet zoals afgesproken en weer terug naar de receptie. Uiteindelijk werd ons een zogenaamde suite toebedeeld met luxe badkamer enz, maar nu op de eerste etage. Wel effe lekker om ons het opgelopen zweet af te kunnen spoelen. Ter compensatie genieten we nog even van de gratis drankjes. Alsof we nog niet genoeg beleefd hadden moest de receptie erbij gehaald worden om de douchekop aan de gang te krijgen, ook het badwater weigerde de zijn voorbestemde weg te vervolgen omdat de stop niet wilde gehoorzamen, maar dat is een zorg voor de housekeeping morgen. Voor morgenochtend een ontbijtpakket besteld want we gaan al om 06:15 uur per taxi naar Schiphol. Hopelijk zijn deze voorvalletjes geen voorteken voor de rest van onze trip

Monika/The Travel Club Swalmen

Ik wens jullie een goede reis en mooi vakantie toe,

Groetjes Monika
The Travel Club Swalmen

gerrie

Een slechte generale moet je maar denken..... dus het kan alleen maar beter worden.
Goede reis

Joop

Treinen in Nederland schijnt nog niet zo vlot te gaan... Maak er een mooie reis van en geniet! Ik zie uit naar jullie verdere verhalen.

Helma

We hopen dat in Amerika alles klopt, kunnen jullie er alsnog een mooie reis van maken. Gr en goede reis verder

Marrie

Jullie reis is nu al een avontuur en dan ben je Nederland nog niet eens uit! Maar wel heerlijk om kennis te maken met een suite inclusief luxe badkamer. En ook nog gratis drankjes! Amerika: here we come. Goede reis.

Ietje

Gerard en Leinie, Goede reis en geniet van het onverwachte, reizen is avonturen beleven.