botervliegje.reismee.nl

Onverwacht overblijven in Dublin

Donderdag 11 augustus 2022

Na een onrustige nacht met weinig uurtjes slaap gaan we om half zes naar de receptie om uit te checken en ons ontbijtpakket op te pakken. Tot onze verbazing wil de overigens zeer aardige receptionist, dat we nog bijbetalen voor het gebruik van de suite maar dat gaat niet door. Het flut ontbijtje hebben we met twee happen achter de kiezen. Op tijd komt de taxi ons ophalen en met de gezellige ras Amsterdamse chauffeur zijn in een mum op Schiphol. Kijk zei die, de tent is net als gisteren leeg, dus het kan meevallen. Het is nog een dikke drie kwartier voordat de balie opent en dan gaat het redelijk. Maar na de security en paspoortcontrole is het bijna anderhalve kilometer lopen naar de gate. Gelukkig dus niet buitenom door de tent. Met een kleine vertraging gaan we dan. Mocht je denken, net als wij overigens, Dublin dat zal wel meevallen nou niet dus. De rijen zijn nog langer dan op Schiphol, eerlijk is eerlijk het loopt wel gestaag door. De USA douane zit hier in Dublin dus dat kan in LA wel wat tijd schelen al is de vraag hoe dat gaat met het inklaren van de bagage want die hebben we hier niet meer gezien. Hier in Dublin hebben we ruim overstap tijd. Het begint al dat we een uur vertraging moeten slikken als we ons op het originele tijdstip aan de gate melden. Inmiddels zijn we drie uurtjes verder en zitten dus al drie uur op onze plek in het toestel en nog geen enkele beweging. De informatie die gegeven wordt is zeer summier, er zou een probleempje in de keuken zijn, maar verder weten we niks. De captain spreekt wel iets in het engels maar met een zwaar Iers accent. Dus probeer daar maar eens wijs uit te worden. Intussen wordt regelmatig champagne rondgedeeld. Oorspronkelijk is de geplande aankomsttijd in LA 18:00 uur lokale tijd, maar dat wordt nu al drie uur later. Afwachten maar onder het genot van champagne.

Vlakbij ons zit een familie met onrustige kids en dat bevordert geenszins de sfeer. Ik ben er inmiddels ook achtergekomen dat we niet met een geplande A350 , maar met een A330 gaan vliegen, niet dat dit erg is hoor, maar wie weet heeft dat er toch iets mee van doen. Uiteindelijk werd rond 20:30 uur vriendelijk doch dringend verzocht het vliegtuig te verlaten. Terug naar de aankomsthal en bij de bagageband onze eigen koffers ophalen. Daarna zijn we naar de incheckbalie van Air Lingus gestuurd daar werd voor ons een hotel in Dublin geregeld. Dat is onze eerste keer in Dublin. Met de vouchers in de hand naar het busstation en op naar het Clayton hotel niet ver van het vliegveld. Hoe het morgen verder gaat, dat weet niemand ons te vertellen. Afwachten maar. Eerst maar eens goed gaan eten. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Fam van Horck

Hopelijk gaat na vandaag alles verder zoals gepland. Goede reis en een mooie vakantie gewenst!