botervliegje.reismee.nl

AMERICA HERE WE ARE

Vrijdag 12 augustus 2022

Zonder enige verdere informatie hoe en wat vandaag besluiten we dan maar naar de AirPort te gaan. Eerst nog geprobeerd air lingus te bellen maar na ruim een uur in de wacht werd de verbinding verbroken. Daar zijn we naar de info balie van air lingus gegaan en de situatie uitgelegd. De man die ons heel behulpzaam was snapte niet waarom we geen bericht gekregen hadden want om 07:30 hadden we al kunnen vliegen naar London en vandaar met BA naar LA. Bij nader onderzoek aan deze balie blijkt dat onze contact gegevens niet in de database van air lingus staan, anders hadden we zeker bericht gehad. Koffers opgehaald alsof we andermaal afgegeven in de hoop die toch vanavond in LA weer terug te zien. Maar geen nood we vliegen dezelfde route maar dan om 11:15 uur en zijn dan om 19:20 lokale tijd in LA. Komt toch nog allemaal goed. Aangekomen in Londen bij terminal 2, met de bus naar terminal 5. We zijn daar redelijk snel door de security heen en lopen wel weer een kilometer of zo om bij de gate te komen. De laatste dagen heeft de wet van Murphy ons een beetje begeleid. We hadden nog een paar uurtjes tijd en hebben die benut voor een kleine snack. Tegen 16:00 uur vertrekken we maar eerst weer een heel eind lopen en dan weer met een bus naar het platform notabene vlakbij terminal 2 waar we eerder zijn aangekomen. Op tijd start de vlucht die bijna 11 uur gaat duren. Misschien kunnen jullie je voorstellen dat we na dat gedoe onderhand bekaf zijn en ik hoop dat het menu snel geserveerd gaat worden waarna we kunnen gaan rusten of heel misschien een beetje slapen. Nadat de "plastic" kip met redelijke smaak is verorberd proberen we wat te rusten. Hierbij moet ik vaak nog denken aan de legendarische Jan Blazer zaliger die een geweldige scatch ten gehore kon brengen over zijn ervaringen met vliegen in de zeventiger jaren, hij kwam met de begrip plastic kip. Verder niks nadeligs over de service aan boord van deze vlucht, alles loopt zoals gepland. In tegenstelling tot Leinie heb ik toch nog wel wat kunnen slapen. Direct na het wakker worden, het is dan inmiddels twee uur in de nacht Europese tijd, een kleine maaltijd met koffie om weer een beetje helder te worden. Het tijdverschil is nu 9 uur en over iets meer dan een uur landen we. Daarna de huurauto ophalen en het hotel opzoeken. AMERICA HERE WE COME. Aangekomen in LA wacht ons een aangename verrassing naast de redelijke temperatuur. De doorgang door de douane was een fluitje van een cent. De ambtenaar stelde enkele algemene vragen, zoals of we al eerder in het land waren geweest, hoe lang we blijven willen en of we familie gaan bezoeken enz. We waren verbaasd hoe snel we door konden, vervolgens de koffers ophalen en geen inreisformulier of zo, gewoon doorlopen geblazen. Effe zoeken naar het busje dat naar het verhuurbedrijf gaat en ook dat gaat goed evenals de rit ernaar toe. Even een onenigheid met de balie medewerker want die brengt onterechte kosten in rekening. Met een andere medewerker in de inmiddels pikkedonkere parkeerplaats naar de auto's en wat zegt die man: "zoek maar uit in deze rij" , uiteindelijk werd het een Mitsubishi waarmee we naar het hotel rijden. Dat was gauw gevonden op nog geen kilometer rijden. Het zal niet verbazen dat we doodmoe waren

Joop

Nu gauw afscheid nemen van Murphy en het genieten kan beginnen! We volgen jullie met spanning! Veel plezier!

Marrie

Wat een avontuur. En nu moet de echte reis nog beginnen! Knap hoor hoe jullie dit allemaal doorstaan. Gelukkig zijn jullie doorgewinterde reizigers. Nu maar proberen wat bij te komen zodat jullie uitgerust kunnen beginnen aan jullie Amerikaans avontuur. Veel plezier zonder al te veel 'verrassingen'.

Helma

We zijn blij dat toch nog alles is goedgevonden. Geniet van de dagen die komen