botervliegje.reismee.nl

De eerste hele dag in LA

Zaterdag 13 Augustus 2022

Het is een beetje bijkomen van de reis en de spanningen die het heeft meegebracht. Natuurlijk we zijn op reis en soms gebeuren er rare en onverwachte dingen, maar je moet ze wel even wegwerken of verwerken. Tel daarbij op de jetlags. Geen probleem hoor, wie verre reizen maakt beleeft meer en moet soms met het onverwachte dealen.
Vandaag dus wat noodzakelijke dingen afgewerkt zoals shoppen bij de Walmart waar we wat nodige spullen hebben ingeslagen zoals een koelbox voor in de auto en het nodige water.

Na enkele omzwermingen door de stad hebben we eindelijk een telefoonwinkel gevonden die ons aan een tijdelijk amerikaans nummer kon helpen.

Het gebruik van het nederlandse nummer kostte in twee dagen al meer dan 60 euro met het bellen naar hotel en autoverhuurder enz dat alles vertraagd is. Met al dat gesjouw en uitzoeken is de dag bijna voorbij. Een beetje op tijd leggen we ons te ruste.

Dat amerikaanse hotels gehorig zijn merkten we ook nu weer, naast ons een gezin waarvan de kids lekker de boel op stelten hebben gezet. Maar ja, denk je dan, die hebben ook weekend of vakantie en hou ze dan maar eens rustig.

Morgen weer een dag en wel een héél bijzondere, de verjaardag van Leinie.

Joop

Doe vooral rustig aan!