botervliegje.reismee.nl

Langs de kust noordwaarts

Maandag 15 augustus 2022

Vandaag is een reisdag, we moeten ons tenslotte over ruim twee weken in Portland melden en dat zijn nog een paar mijlen. Dinsdag willen we Hearst Castle bezoeken en daarom rijden we naar Paso Robles voor overnachting. Zeker 400 km rijden. Plan is om langs de kust over highway 1 te rijden en dus beginnen met richting Santa Monica. Dat gaat vlekkeloos, maar als ik vandaar probeer verder te programmeren gaat het mis omdat er geen internet verbinding tot stand kwam. Dan maar de nummer 1 volgen en dat gaat goed totdat ik in de gaten krijg dat we wel erg ver weg van de kust komen. Bij een van de weinige restaurantjes stoppen en proberen WiFi op te pikken, maar de eerste heeft geen WiFi. Iets verderop bij een tankstation lukte het uiteindelijk en dan blijkt dat we behoorlijk ver zijn afgedwaald. We komen uiteindelijk op de 101 uit en die moeten we blijven volgen tot aan Paso Robles waar we nu zijn. Meteen geboekt voor twee nachten. Om te eten verwijzen ze ons naar het naburige BBQ restaurant BUBBA. Eigenlijk nog te vettig om er te gaan zitten en als we na een kwartier nog niks konden bestellen, terwijl de tent zo goed als leeg is, gaan we voor een sub naar de naastgelegen Subway. Ook niet slecht.

Onderweg is ons opgevallen dat het aan de kust nauwelijks 21° was en landinwaarts boven de 30°. Hier bij het hotel zelfs 34°.

Met veel moeite lukte het om met de iPad twee tickets te reserveren voor het Hearst Castle

Gerrie

Aan de kust is het altijd koeler !

Henk

Het valt niet mee om iets lekkers en betaalbaars te scoren.
De restjes zijn ook in Tegelen vaak lekker en gezond.??