botervliegje.reismee.nl

Alcatraz

Zaterdag 20 augustus 2022

Vandaag staat in het teken van Alcatraz, het voormalige gevangenis eiland. We kunnen helaas het eiland zelf niet bezoeken, daarvoor moet je met een andere boot en rederij, maar dat was pas op maandag beschikbaar. Nu maken we een cruise door en langs de haven, onder de Golden Gate brug door en weer terug, met een uitgebreid rondje rond Alcatraz. De wind is fors, maar toch hangt er een dikke mist over de toppen van de Golden Gate bridge. Buiten op het dek waaide je zowat van de boot af, dus we bleven maar lekker achter glas. Van tevoren hebben we nog even tijd voor koffie. De auto parkeren we in de garage tegenover pier 39, prima geregeld zou je denken en dat is ook zo, totdat de afrekening kwam met een fors tarief, na ongeveer vijf uur parkeren. Maar ondanks dat toch een fijne middag beleefd. Dit sluiten we af met wederom koffie en voor de honger een hot dog. Het valt ons op dat het erg druk is, enerzijds natuurlijk de vakantie periode en het is zaterdag plus mooi weer. Terug naar ons tijdelijke huisje. We sluiten de dag af met een snack en wandelen nog een keer langs de waterkant. Morgen verder naar het noorden.

Service in dit hotel is gewoon bar slecht, geen kamerreiniging, geen schone handdoeken enz.

Henk

Jammer dat aanleggen op Alcatraz niet mogelijk was.
Onder de Golden Gate varen moet ook een beleving zijn geweest.
Jammer dat het lekkers er deze keer bij inschoot en het parkeren knijterduur was!
Leuke middag....Dat telt!
Groetjes en blijf gezond.

Joop

Indrukwekkende excursie! Leuke dingen doen jullie! Veel plezier.