botervliegje.reismee.nl

Naar Fotuna

Zondag 21 augustus 2022

Het is wederom mooi weer met af en toe een wolkje, maar dat betekent verder maar weinig. Vandaag verlaten we de regio SAN Francisco en rijden een flink stuk naar het noorden.

Eerst maar eens helderheid verschaffen over de declaratie van dit hotel want ik zag op het overzicht van de creditcard dat er veel meer werd gedeclareerd dan de bedoeling zou moeten zijn. Gelukkig is dat rechtgezet en kunnen we met een gerust gevoel vertrekken.

Net als thuis is hier ook alles flink duurder aan het worden. Tel daarbij dat de dollar tegenover de euro ook is gestegen dan telt dat extra dus. Bijvoorbeeld de benzine kostte een paar jaar terug nog ongeveer $2,50 per gallon, en dat is nu $5,60.

We volgen de route van highway 101. Het is een mooie route door de bergen en dus veel slingerwerk. Tussendoor maken we stops. In het binnen land is de temperatuur al snel boven de 30°, maar aan de kust is het net iets meer dan 20°. Tegen een uur of drie komen we aan in het plaatsje Fortuna waar we hotel hebben besproken. Om wat te kunnen eten moeten we zoeken want het hotel heeft die faciliteiten niet, de Italiaan om de hoek is op zondag gesloten en na wat vragen en zoeken komen we bij de plaatselijke brouwerij waar het gezellig druk is en goed eten. De man die ons hielp vroeg of wij uit Nederland komen, hij had voorouders die naar usa waren gekomen. Zijn naam was Geurts en zijn vrouw heet Speksnijder.

Henk

Hier is het ook raak met de prijzen. Fortuna verloor zelfs in eigen huis van Cambuur. VVV zelfs met 0-4 van Pec Zwolle.
Alles kump good zullen we maar zeggen. Geniet, geniet en blijf leuke dingen doen. Met of zonder de steun van Fortuna!