botervliegje.reismee.nl

Crescent City

Maandag 22 augustus 2022

De dag begint zoals we gewend zijn, met mooi weer en een aangename temperatuur. Onze eerste stop is een onvervalst nostalgisch dorp dat zomaar in "the wild west" is blijven steken, we hebben het over Ferndale. Het is puur genieten en ook van de rust die de bewoners uitstralen. Niemand lijkt haast te hebben. De voornamelijk agrarische bevolking neemt kennelijk overal de tijd voor. Zelfs als ze boodschappen doen laten ze de auto met draaiende motor langs de weg staan. Ons doel was eigenlijk het lokale museum, maar helaas, vandaag gesloten. Omdat het koffietijd is gaan we naar de lokale gelegenheid daarvoor.

Er zijn hier wel erg veel kerken, maar één ervan is open en het is onvoorstelbaar hoe mooi die is. Een toevallig langskomende medewerker geeft wat uitleg en een foto zoals het er vroeger uitgezien moet hebben. Zeer indrukwekkend. Andere kerken of kerkjes vinden we gesloten. Tegen het middaguur zijn we wel weer toe om iets te nuttigen en dat komt goed uit bij de Mexicaan. Natuurlijk wordt dat taco en erg smakelijk. Ons volgende doel is Eureka, meer naar de kust ook weer aan de highway 101. Volgens de informatie die wij hadden zou dit ook weer een uniek stadje zijn met oude gebouwen. Inderdaad er staan oude gebouwen, maar niet toegankelijk voor publiek helaas. Wel kunnen we ongestoord rondom de Eureka Mansion Carson club lopen en de enorme protserigheid aanschouwen. Verder lopen we naar de Old City, maar daar zijn we ook gauw uitgekeken.

Zoals eerder gemeld stijgen de prijzen enorm en ook het aantal daklozen is ongekend groot. Triest om te zien hoe deze mensen moeten leven.

Hierna rijden we naar Crescent City waar we een hotel hebben geboekt, pal aan de haven.

Henk

Soms valt het mee en soms valt het tegen. Jullie acepteren alles zoals het komt. Dat is knap. Ik was op bepaalde momenten zeker gillend door de straten gerend. Voor gasten uit Belfeld staan de deuren toch zeker wagenwijd open.....toch?
??
Blijf genieten, ook van de iets mindere momenten.
Plaatjes zijn weer mooi.
Prima "kiekjesmaker".

Gerard

Dankjewel Henk voor deze opsteker

Joop

Mooi verhaal weer!

Familie van Stratum uit Horst

Leuk om jullie te volgen! Veel plezier nog!