botervliegje.reismee.nl

Oregon

Dinsdag 23 augustus 2022

Afgelopen nacht allebei goed geslapen, beter dan in het begin toen de jetlag nog lang parten speelde.

Als je met een doorsnee Amerikaan van onze generatie spreekt over de almaar stijgende prijzen dan wijzen ze steevast naar Washington DC als schuldige. Maar de oorlog in Oekraïne is voor hen geen thema, eerder een ver van mijn bed show. Men kan nauwelijks geloven dat die oorlog de prijs stijging veroorzaakt.

Maar het zij zo.

Eerst gaan we op weg naar het light house, een historische plek met museum. Onderweg ernaartoe zien we de lokale toerist info en daar stoppen we even. De enthousiaste medewerkster overlaadt ons met informatie en wil met ons op de foto. We moeten vooral niet vergeten het gasten boek te tekenen. Het is maar de vraag of het light house open is, we gaan het zien. Ja, het is open, maar pas bij laag water en dat is vandaag tussen 3 en 5. Wel lopen we de lange pier op en af voor ons dagelijkse rondje.

We kregen bij de info de tip om naar US 199 te gaan, dat is een prachtige route en daar vinden we een oer Amerikaans café Hiouchi. Het klinkt Aziatisch, maar is het geenszins. Daar pakken we de lunch in de vorm van een smal breakfast, maar dat is zo overdadig dat we twee boxen meenemen voor het avondeten. De dikke prijs meer dan waard. Aan de overkant getankt.

We rijden verder over US 199 en nemen een pauze halverwege. De temperatuur loopt inmiddels op tot boven de 30°.

Zo tegen een uur of vier komen we aan in White City, waar we hotel hebben gereserveerd. Hier maken we gebruik van de was faciliteiten en zo kan alles weer spic en span de koffer in. Het hotel is vrij nieuw en ligt midden op een industrie terrein, dus even de stad in zit er niet in. Wel kan hier de auto aan de lader worden gehangen en dat scheelt weer benzine.

Morgen gaan we iets spectaculairs beleven is ons voorspeld, Crater Lake. Crater Lake is een van 's werelds bekendste kratermeren, dat ongeveer 7700 jaar geleden is ontstaan bij een zeer zware vulkanische uitbarsting van Mount Mazama in Oregon.

Wat we vanavond beleefd hebben dat kun je toch niet bedenken, we gaan even een blokje om en zien de bekende gele M, dus wij zin in een milkshake. Helaas de deuren zijn al op slot en kan alleen via de drive in besteld worden. Wij naar het eerste raampje en wat zegt die jonge meid: helaas alleen als je met de auto komt mag ze een bestelling aannemen en pats gaat het raampje weer dicht.

Via de BVN app kijken we onder het genot van een wijntje nog even Nederlands televisie.

Henk

Ben iedere dag weer onder de indruk van jullie avontuur.
Verheug me op morgen want dan staat er spanning op het menu!
Blijf genieten en blijf me verrassen!