botervliegje.reismee.nl

De watervallen van Sisters

Donderdag 25 Augustus 2022

Prima weer vandaag voor een uitgebreid uitstapje naar het plaatsje Sisters naar de beroemde watervallen, we blijven in het hotel in Bend en gaan dus op en neer. Als je nou denkt, aangekomen in Sisters, we zijn er, dan hebben we het mis, want die watervallen zijn nog eens 40 mijl verder kennelijk. Voor alle zekerheid toch maar even navragen bij de plaatselijke toeristen informatie of dat klopt. We worden er zoals altijd uiterst vriendelijk ontvangen en van alle nodige informatie voorzien over de watervallen. En ja hoor nog eens 40 mijl verder rijden dus. Het is een heel leuke plaats die Sisters, dus we wandelen in de hitte even over de main street en nuttigen gelijk wat, want het vochtgehalte moet wel op peil blijven bij deze hitte. We willen ook even naar het lokale museum, maar helaas, alleen vrijdags open. Op naar de watervallen die zijn zeer indrukwekkend en mooi. Deze streek is ook duidelijk wintersport gebied, overal zijn ski's te huur en onderweg zie je speciale plekken waar auto's de sneeuwkettingen kunnen aanleggen. Je zou het er warm van krijgen!!

Bij de watervallen lopen we in de schaduw en dat is zeer verkwikkend, samen met de soms overdrijvende nevel van de watervallen. Nadat we met volle teugen hebben genoten van dit mooie natuurverschijnsel gaan we terug naar Sisters. We shoppen er wat en lopen met genoegen door een pure antiekwinkel, met de handen op de rug. Voor enkele noodzakelijke boodschappen doen we de supermarkt aan in de buurt van Bend. Tegelijk kopen we een paar goed passende jeans. Het wordt immers ooit weer winter.

Tijd om naar het hotel te gaan waar ik het klaar heb gekregen om de nieuwe zwembroek op geheel natuurlijke wijze nat te maken in het zwembad. Toch wel effe lekker al waren de eerste baantjes moeilijk te trekken. Ondertussen zijn we toe aan iets eetbaars en we kiezen voor pizza. Twee stuks van 10", die we maar voor de helft op kunnen. De twee overgebleven helften gaan mee voor morgen.

Henk

Heerlijk toch zo'n avontuur. Je weet niet wat je ziet, je weet niet wat er komt, kortom, jullie laten het weer gebeuren. De enige zekerheid is dat er vandaag heerlijke pizza wordt geserveerd.?
Smakelijk!

Marrie

Je schrijft heel onderhoudend en beeldend, lieve zwager, zoals het kijken met de handen op de rug. Goed idee in deze alsmaar duurder worden tijden! ??