botervliegje.reismee.nl

Naar Portland

Dinsdag 30 augustus 2022

Vandaag vertrekken we bij 12° vanuit Lincoln City aan de Pacific kust naar Portland, waar de temperatuur inmiddels boven de 30° is bij aankomst. Onderweg zien we eerst een mooi historische brug, een houten overdekte brug uit begin vorige eeuw. Het is de Drift Creek bridge, we moesten er even voor omrijden maar dan heb je ook wat. Verboden voor voertuigen maar we wandelen er met plezier overheen. Hier is echt de tijd stil blijven staan. Kennelijk gebouwd in 1914 en over de brug een oude boerderij met dito oude spullen. Na een en ander aan een grondige inspectie onderworpen te hebben gaan we verder richting Portland. Zo’n beetje halverwege, we zijn dan bij Yamhill valey, zien we een groot museum midden in het wijdse landschap. Wij erop af en helaas op zondag, maandag en dinsdag gesloten. We gaan in een schuilhuisje boterham eten en Leinie ziet iemand lopen en wil excuseren dat we zomaar op hun terrein geparkeerd hebben. De aardige meneer bood spontaan een gratis rondleiding aan in het gesloten museum. Dat is nog eens boffen. Een enorme verzameling oude landbouw machines om je vingers bij af te likken. Zelfs de foto’s geven maar een fractie weer van wat daar allemaal staat en ook nog keurig onderhouden. In de tweede hal veel over houtbouw en enkele schaalmodellen. Tot slot laat hij ons zijn trots zien, een echte smidse. Kortom geweldig.

De weg naar Portland vervolgend moeten we soms omrijden. Eerst inchecken in ons hotel waarna we de familie Lemmen opzoeken. We zijn er allerhartelijkst ontvangen en mochten meedoen met een overheerlijke BBQ.

Henk

En zo komt alles weer goed en past het prima in het verslag.
Mooi dat er mensen zijn die altijd voor anderen klaarstaan.
Geweldig!

Joop

Mooi geregeld weer met dat museum!