botervliegje.reismee.nl

De eerste dag Portland

Woensdag 31 augustus 2022

Vandaag is mijn oudste zus jarig en ze wordt 90 jaar. Het eerste wat vanmorgen gedaan werd is haar telefonisch feliciteren, en daar was ze zeer blij mee. Het hotel voor de afgelopen nacht is prima, maar aan de prijzige kant dus zoek ik een alternatief en dat is snel gevonden en een stuk voordeliger. Weliswaar is het hotel van afgelopen nacht uit de Hilton groep, maar ‘S nachts doe je toch je ogen dicht en dan zie je geen verschil. Ook het feit dat er een afwasmachine en komplete keuken beschikbaar is maakt voor ons niet zoveel verschil.

Vanavond dus een ander onderkomen in Portland.

Om 10 uur hebben we afgesproken bij de familie Lemmen. Voor de reparatie van enkele muziek instrumenten van de kids gaan we naar een bedrijf in Vancouver WA, vergelijkbaar met de firma Adams in Thorn, waarna we heerlijk lunchen bij Panera Bread. We gaan naar fort Vancouver, maar voordat we daarheen gaan moet er duchtig gesmeerd worden want de zon is fel en verbranding van de tere huid dreigt. Voordat we het fort ingaan lopen we door een bloemenpracht.

In het fort zien vele aspecten van de pioniersgeest uit de 19de eeuw. In een keuken wordt life salade bereid, maar het proeven ervan laten we aan de volgende bezoekers over. Allerlei denkbare oude ambachten zien we voorbij komen totdat we aankomen bij de echte smid in levende lijve bezig zien. Hij maakt een mooi stukje smeedwerk voor ons dat we in dank aanvaarden. We maken door de brandende zon onze opwachting in de uitkijk en geschuttoren. Bij de uitgang van het fort wordt de jeugd gevraagd de ingevulde vragenlijsten in te leveren en na het afleggen van de gelofte worden ze beide beëdigd als junior parkranger.

Niet ver hiervandaan is het Pearson Air Museum en daar gaan we naartoe. Zeer interessant met oude vliegtuigen van het begin van het vliegtijdperk, zelfs een oude Fokker staat hier. Ook hier worden de meiden bevorderd tot junior parkranger. We maken een rondje door de stad en zien enkele van de vele mooie bruggen. Na het nuttigen van een stevige pasta maaltijd is het tijd voor Jasmijn om naar haar scherm school te gaan en we bewonderen haar inzet.

Ondertussen wordt het tijd om het andere hotel op te zoeken en dat is een echte openbaring. Gisteren een splinternieuw en duur Hilton, vandaag ons bekende Best Western en dat is niet alleen beter in de prijs maar zeker zo fijn, met balkon. Wie doet je wat. Ik heb wel even al mijn charme moeten inzetten om dit voor elkaar te krijgen. Tot laat genieten we op het balkon met het zwembad aan onze voeten.

Henk

Van harte proficiat met de verjaardag van je zus. In Portland kan ik het ook wel even volhouden. jullie maken wat mee luitjes! Het was weer heerlijk om alles te mogen lezen.