botervliegje.reismee.nl

De derde dag in Portland

Vrijdag 2 september 2022

Nadat we op ons dooie gemak het ontbijt hebben weggewerkt genieten we nog even na op het balkon met een bakkie koffie en een cakeje. Dan wordt het tijd om naar onze gastgever te gaan, waar we ook weer van heerlijke verse koffie genieten. Eerst wordt het plan voor maandag uitgewerkt en hotel geboekt. In gezamenlijk overleg is besloten vandaag de rozentuin in het Washington park van Portland te bezoeken. Daarin zijn we lang onderweg langs de vele mooie en welriekende rozen. Alles staat er keurig verzorgd bij en we hoeven niet teveel te zoeken naar de namen, want ook dat staat keurig aangegeven. Het Washington park is immens groot en beslaat ook een dierentuin, maar die laten we voor wat hij is. Met een shuttle busje kunnen van de ene plek naar de andere en we maken er goed gebruik van. Eerst bezoeken we het Vietnam veteranen monument, zoals steeds indrukwekkend en heel goed onderhouden. Voordat we de trip vervolgen heeft de inwendige mens wat aanvulling nodig. Onze volgende stop is bij het Holocoust monument. Eveneens zeer indrukwekkend en op de weg ernaar toe zie je allerlei achtergelaten privé spullen liggen zoals speelgoed en een viool, allemaal in brons. Honderden namen zijn in marmer ingebeiteld.

Hierna wordt het tijd om terug te rijden. Na een kleine pauze gaan we naar Red Robin steakhouse voor een voortreffelijke op maat gesneden maaltijd. Een betere dagafsluiting is nauwelijks denkbaar, waarna we ieder onze eigen weg gaan. Het wordt steeds vroeger donker, maar de temperatuur om buiten te zitten is prima.

Henk

Alweer een mooie dag vol hoogtepunten. Soms is het om jaloers om te worden. Het loopt allemaal zo lekker en dan heb ik het niet eens over de heerlijke afsluiting.
Mooi verhaal.