botervliegje.reismee.nl

De vijfde dag in Portland

Zondag 4 september 2022

Het weer begint rustig, reden om geen korte broek aan te trekken, en de temperatuur loopt vandaag wel wat op maar het is aangenaam. Dat oplopen van de temperatuur heeft ook wel te maken met de spanning van wat ons vandaag te wachten staat. Om 10:30 uur worden we opgehaald en naar het huis van de Lemmens gebracht. Daar wacht vooral Leinie zelf aangename verrassing. Ik had stiekem geregeld dat we vanmorgen een klein verjaardags feestje zouden vieren, kompleet met een echte birthday cake en kaarsjes, en tot haar grote verrassing kreeg Leinie een mooi fotoframe om de mooiste vakantiefoto's in te zetten. De verrassing is en was kompleet.

Voor het vervolg van de dag gaan we naar Carlton, een leuk stadje midden in een groot wijngebied. Nadat we de plaats een beetje verkend hebben gaan we bij de lokale bakery voor de lunch. Hierna is het tijd voor de vooraf geplande wijnproeverij in een van de vele wijnboerderijen. Deze heet Lemelson. Daar krijgen we vijf soorten wijn voorgeschoteld en we laten ons dit goed en weldadig langs de smaakpapillen glijden, af en toe afgewisseld met een slokje water of een cracker met heerlijke kaas selectie. Gelukkig hebben we een echte BOB in ons midden waardoor we met een gerust hart verder kunnen. Voor het avondeten, dat eigenlijk ook meteen een afscheidsdiner is, rijden we terug naar Hillsboro en strijken neer bij Imbrie Hall, waar we met zijn zevenen een voortreffelijk diner genieten.

Tijd om terug naar het hotel te gaan en spullen te pakken voor onze een na laatste rit vóór de terugreis van dinsdagavond. Morgen rijden we ieder apart naar Mount St Helens. Daar ontmoeten we elkaar weer en gaan gezamenlijk een kijkje nemen. Daarna reizen wij door naar onze laatste stek in Tumwater Olympia. De laatste etappe naar ons vertrekpunt Seattle AirPort, is dan nog betrekkelijk kort

Henk

Dit was duidelijk een dag van het grote genieten. Veel vast en vloeibaar lekkers en een feestje maken de dag tot een feest. Leuk om een inkijkje te krijgen in het gebeuren. Top!

Joop

Van harte gefeliciteerd Leinie!!

Helmi

Van harte proficiat, Leinie én Gerard, en nog veel gezonde jaren erbij gewenst,
ook namens Piet!
Liefs, Helmi

Marrie

Leuke actie van je Gerard om Leinie op die manier te verrassen!!??