botervliegje.reismee.nl

De laatste etappe, op weg naar huis

Dinsdag 6 september 2022

De dag van vertrek breekt aan en van het afscheid nemen van een prachtig land met vele mensen van allerlei pluimage.
Wat we gisteren niet voor elkaar kregen hebben we vanmorgen eerst gedaan, Leinie's zus bellen en feliciteren met de verjaardag.
Het is mooi weer zoals we gewend zijn en besluiten om een kijkje te nemen bij de water vallen van Tumland. Die blijkbaar vlakbij ons hotel te zijn, hoewel net niet op loopafstand maar ongeveer 5 minuten met de auto. Niet alleen watervallen maar ook een water kracht centrale en een brouwerij. Door het zuivere water en de energie op waterkracht een ideale combinatie voor een brouwerij, die eind 19de eeuw is opgericht. Rondom de watervallen is ook een mooi park aangelegd en voor de zalm zijn vistrappen aangelegd. Kortom de moeite waard om te bezoeken. Als we nog even willen pauzeren voor koffie worden we teleurgesteld want het restaurant is voorgoed op slot. Dan maar verder rijden richting noorden. Eerst maar even tanken en vloeistof voor de keel inslaan. Met wat moeite lukt het toch om benzine te tanken, probleem was dat de automaat vraagt om de postcode en de onze kent ie niet. Dan maar vooruit betalen als enige alternatief. De rit verloopt probleemloos.

We herinneren ons mooie glas kunst in Tacoma en ja hoor de Navigator kent er wat van. We komen terecht bij een actieve glasblazerij met uitgebreide collectie te koop, maar dat trekt de creditcard niet meer denk ik. Niet dat de tijd dringt maar we willen wel graag op tijd op de luchthaven zijn en dus gaan we op naar het inlever punt voor de huurauto. We hebben totaal 2335 mijlen gereden in een prima auto. Gelukkig dat de benzine nog wel betaalbaar is voor ons, gemiddeld 4,60$ per 4ltr. Voor de Amerikanen zelf behoorlijk prijzig. Vijf jaar geleden herinner ik me prijzen van rond 2,65$.
Het duurt even voordat we kunnen inchecken en intussen nuttigen we een simpele lunch en wachten geduldig tot we de koffers kunnen inleveren. We hebben in Dublin krap een uur overstap tijd, en als ik kijk naar de actuele stand van zaken dan betwijfel ik of we dat gaan redden want nu al staat de vertrektijd hier al op één uur vertraging. Door de security zijn we snel, daar kunnen ze denk ik in Amsterdam nog wat van leren. We wachten maar af hoe het verder gaat. In het volgende en waarschijnlijk laatste berichtje komen we daar zeker op terug.

Voor nu bedankt voor jullie aandacht en tot wederziens.

Henk

Heerlijk toch om jullie avontuur zo af te sluiten. Veel gezien, veel gedaan, veel genoten en veel ontdekt.
Het was een groot plezier om jullie te volgen. Gezond weer thuis is de kers op de appelmoes.....toch?!

Monika The Travel Club Swalmen

Bedankt voor alle leuke verhalen, hopelijk hebben jullie de doorvlucht gehaald,
Groetjes Monika

Joop

Einde van een prachtige reis. Goede thuiskomst gewenst!

ietje

heb genoten van jullie reisverhalen. Bedankt, wel thuis en tot gauw