botervliegje.reismee.nl

Thuis

Donderdag 8 september 2022

Het wordt een lange dag vandaag, om half twee in de morgen opstaan en even later met de taxi naar de luchthaven van Dublin. Ruim drie kwartier rijden met een gezellige taxi chauffeur die het wel prettig vindt zo vroeg te werken want er is nauwelijks verkeer.
Voor het eerst sinds weken worden we verrast met een regenbui, och zei de taxi chauffeur, dit is Ierland. Aangekomen op een nog half slapende luchthaven moeten we nog even wachten om de koffers af te kunnen geven. Dan gaat het verrassend snel door de security heen en verder is het een uitgestorven boel. Nergens iets te krijgen. Tegen 04:00 uur is er eindelijk koffie te krijgen. Prima op tijd vertrekken we naar Amsterdam.

Toch een positieve opsteker voor de maatschappij Air Lingus, zij hebben zowel op de heenreis als op de terugreis prima gezorgd voor alternatieven, al moesten we wel even balen dat het allemaal niet volgens schema verliep. Ze lieten ons niet aan ons lot over. Over onze zogenaamde nationale trots hebben we andere dingen gehoord vanuit Bali en Singapore.

In Amsterdam hadden we binnen no time onze koffers en redelijk snel de rechtstreekse trein naar Venlo.

Zo komt er een einde aan deze onvergetelijke ervaring, die gezorgd heeft dat onze rugzak bol staat van herinneringen.

Joop

Heel fijn dat jullie gezond thuis zijn gekomen!!

Gerrie

Oost, west, thuis, best.