botervliegje.reismee.nl

Op weg naar Wenen

Donderdag 1-6-2023

Vandaag is het dan zover. We gaan met drie Reuverse bassen naar Wenen met het koninkrijk Roermonds mannenkoor, die voor deze gelegenheid te weinig bassen hadden. Onze partners gaan ook mee. Om zes uur vertrekken we vanuit Roermond. Eerst worden we met zijn zessen met een taxibusje opgehaald. Het is een volle tweedekker bus maar is ook wel nodig voor dit grote gezelschap.

We hadden een korte nacht en proberen dat wat bij te slapen, maar zonder veel resultaat. Er staat een lange rit gepland, vertel om 06:00 en geplande aankomst in Wenen 20:00 uur.

Zonder files verloopt het helaas niet deze reis. Na Frankfurt wordt een pauze ingelast en stapt een andere chauffeur achtergrond het stuur, Arco. Die begeleid ons verder naar en door Wenen. Deze wissel is in de buurt van Verburg. In de buurt van Aistersheim is wederom pauze, waarna we het laatste gedeelte naar Wenen afleggen. Uiteraard vermoeid komen we rond 20:30 aan bij het hotel. Vervolgens gaan we voor het avondeten naar een gereserveerd restaurant om de hoek.

Dan zit de eerste dag erop.

Henk

Hoi luitjes
Goed verhaal en een geweldige trip. Was al eens in Wenen en het bezoek aan de Donau-Turm was in meerdere opzichten onvergetelijk.
Geniet en kom gezond weer terug in het fraaie, pittoreske Belfeld.