botervliegje.reismee.nl

De eerste dag in Wenen

Vrijdag 2-6-2023

Deze dag begint om 09:00 uur na een uitgebreid ontbijt, met een rondtoer door Wenen. Alle van belang zijnde gebouwen en standbeelden worden uitvoerig belicht terwijl de chauffeur zijn rondje erlangs maakt. We worden bijgepraat door twee Nederlands talige gidsen die hun vak prima verstaan. De lunch wordt genuttigd in restaurant Libella waarna we een langere wandeling maken en aankomen in het gebouw van de Musikverein, tevens de thuisbasis van ons gastgever koor. Daar worden we rondgeleid en krijgen uitleg. Als koor laten we klanken door de gouden zaal klinken. Ook komen we in de ruimtes van de Weiner Männer Sangverein. We worden daar getraceerd op een bijna één uur durend interessant betoog over ontstaan en vooral financiën van deze sangverein. Tijd voor terugkeer naar het hotel. De geplande opera uitvoering gaat niet door wegens te weinig belangstelling. Met ons zessen maken we een spatziergang en komen voor het avondeten terecht bij pizzeria Bummelhof aan de Mariahilferstrasse waarna we deze dag moe en voldaan afsluiten.