botervliegje.reismee.nl

De derde dag in Wenen

Zondag 4-juni-2023

Vroeg op, maar de ontbijt zaal gaat pas stipt 07:00 uur open. Om 08:15 wandelen we met zijn allen richting west bahnhof en gaan met de metro naar de Karls kirche. Als de mis om 10:00 uur begint hebben we er al heel wat inzingen opzitten zowel beneden als boven bij het orgel. De mis wordt mooi en sfeervol opgeluisterd en na de dienst verkast het koor naar beneden vanwaar het aanwezige publiek getracteerd wordt op een mooie afsluiting. Een goede muzikale afsluiting van deze reis. Met het OV naar de uitvalsbasis waar de laatste omkleedparty een feit is. In nauw overleg wordt besloten het Wiener stadspark te bezoeken en het meest logische vervoer is natuurlijk de metro. Na enig zoeken en vragen komen we uit bij het beroemde gouden beeld van Johan Straus. Sommigen meenden aanvankelijk te moeten uitkijken naar Mozart, maar het is toch Straus. Het is er gezellig druk en onder het genot van een heerlijk fruitig ijsje sluiten we deze middag af. Om 16:30 staat de bus immers weer klaar om ons naar het afscheids maal te brengen. Dat blijkt in Grinzing te zijn. Op zijn oud boeren fluitjes met käse en wurst platte, salades en diverse worst en vlees. Door het ophogen van het alcoholgehalte kwamen steeds meer stemmen los en werd de sfeer prima. De terugreis moeten we zelf regelen in verband met de rijtijden van onze chauffeur Marco. Zo sluiten we deze reis af nadat we op verzoek voor de collega’s van het RMK Mozart kugel hebben ingeslagen. Morgen om 07;00 uur vertrek huiswaarts.

Henk

Zo zie je maar dat de tijd vliegt! Ook het botervliegje ontkomt er niet aan!
Even plakken in het smeersel en hup daar vliegt het vliegje weer.
Het was een mooi uitje met veel droog en nat lekkers!
Welkom in Belfeld!