botervliegje.reismee.nl

Terug naar Nederland

Maandag 5-juni-2023

De laatste dag van deze Concertreis is aangebroken. Dat betekent vroeg uit de veren. Punctueel om 06:00 uur gaat de ontbijtzaal open. Zoals iedere ochtend is het wederom hommeles bij de twee koffiezetapparaten, maar na enig gesleutel door de zeer behulpzame en geduldige keukenhulpjes lukte het dan toch om iedereen van het gewenste bakkie te voorzien. Tegen 07:00 uur waren de koffers in het bagageruim en vertrok de bus. Na anderhalf uur was de eerste stop. Zowel de reizigers als de bus zelf hadden dorst. In het wegrestaurant nabij Aisterheim ging dat bijvullen gesmeerd waarna we de reis vervolgen. In de shop keken we nog even rond en verbazen over de prijzen. Gisteravond betalen voor 6 zakjes Mozart kugel 17,50 en hier vragen ze bijna 8 €uro voor één zakje. Doorrijden tot de volgende stop, dat zal in Duitsland zijn. Hopelijk gaat de grens overgang soepel. De grensovergang ging heel soepeltjes. In de buurt van Hunderdorf wordt de lunch stop gemaakt. Tot vlakbij Frankfurt wordt door gereden en gewisseld van chauffeur. Tot nu toe gaat de reis voorspoedig. Het weer is een beetje benauwd, veel bewolking en temperatuur van rond 20°. Even voorbij Würzburch staat het stil en lange vertraging. De chauffeur besluit om drie kwartier pauze in te lassen anders komt hij in de knoop met de rijtijden. We stoppen bij Würzburch nord Raststätte waar het een prachtig uitzicht biedt genietend van versnapering. De laatste stop is bij Weiskirchen waar ook de chauffeur wisselt. Van die gelegenheid wordt gebruikgemaakt om iets eetbaars te kopen. Het duurt nog zeker tot 21:00 voordat we terug in Roermond zijn. Intussen contact gehad met de taxi die ons naar huis brengt. Tegen 21:30 zijn we weer thuis.

Pierre

ich bön getuuge, ut verhaol kloptj gans ! Ut waas ein sjoeane reis en ein fijn kompenie ! Noe nog ff biekomme van alle gedoons en weer klaormake veur de volgendje repetisie van in dit geval Ruivers Mannekoear. Kom auch zinge, den meukse nog ins get mèt !!

ietje

ik geniet van jullie reisverhaal. bedankt