botervliegje.reismee.nl

Nog steeds op de rivier

Dinsdag 19 september 2023

Na een enigszins goed gevuld programma van gisteren was het goed om tijdig de nachtrust in te gaan, goed geslapen dus. Tegen 06:00 uur horen we heel rustig de motoren op gang komen en gaat de boot naar de volgende bestemming. Afgelopen nacht lag die aan de kade van Pinhão. Nu gaat die verder naar Castelo Rodrigo en Barca d'Alva. Onderweg is tijd ingeruimd voor een lezing over de geschiedenis van het ontstaan van Portugal aangevuld met de actuele informatie vanaf de Anjerrevolutie in 1974 door Arendo Joustra. Tijd voor andermaal het uitgebreide lunch buffet waarna we ons moeten klaarstomen voor de excursie naar Castelo Rodrigo.

Het weer is prima, onbewolkt en rond de 23°. Onderweg hebben we allemaal een oortje zodat de begeleidster goed verstaan is.

Vanavond is het captain's diner.

Speciaal daarvoor hebben we kleding meegenomen en de foto's laten later wel zien wat het resultaat is. De boot vaart naar Barca d'Alva waar we aan land gaan. De Spaanse grens is hier vlakbij.

Met de bus naar Castelo Rodrigo, een schattig klein dorpje hoog gelegen waar de amandel teelt en olijven de broodwinning zijn. Vandaar een geweldig uitzicht over de rivier en een glimp van Spanje in de verte.

Morgen gaan we van hieruit met de bus naar Salamanca, ongeveer twee uur heen en weer terug.

Het eten en consumpties zijn een weldaad, we hebben nog geen cent uitgegeven ook niet aan drinken, immers alles is inclusief en je wordt rijkelijk verzorgd. Zowel het ontbijt als de lunch en diner zijn zeer overdadig en in buffet. Echt teveel om op te noemen. We genieten ervan en met de wetenschap dat we iedereen stinkend jaloers maken. Maar weet wel alles is inbegrepen, maar de prijs was er ook naar.

Sraar

Geniet er naar volop van. Het is jullie gegund. Met die jaloezie valt het overigens wel mee.

Henk

Leerzaam verhaal. Natuurlijk ben ik ontzettend jaloers.
Zet hem op en blijf genieten!

Pierre

Hiej blief plekke, met dao wil ich wal stekke !