botervliegje.reismee.nl

Terug naar de kust alweer

Donderdag 21 september 2023

Na een ietwat vermoeiende dag van gisteren is het nu wat rustiger in het dagprogramma.

Het weer is bewolkt en dat blijft zo de hele dag met een temperatuur van rond de 20°. In ieder geval droog weer. Na de informatie bijeenkomst is er een lezing over de componist Domenico Scarlatti, maar daar doen wij deze keer niet aan mee. Even op adem komen en wat rust nemen want de waarschijnlijk speelt de airco in de bus en op de boot een beetje parten. Wat rust nemen met paracetamol doet wonderen. Ondertussen vaart de boot door de sluis van Begaúste en komen we aan de lunch toe.

Na de lunch staan de bussen klaar voor een rit naar de Quinta do Seixo, eigendom van het huis Sandeman, van de beroemde port wijnen. Rondleidingen en proeverij van twee soorten staan gepland, maar wij houden het op aqua. Vervolgens rijden we naar het stadje Lamego waar we slechts de buitenkant van een kathedraal kunnen bezoeken omdat binnen de rozenkrans wordt gebeden met nogal luid te horen op de binnenplaats. Geen toegang voor toerisme. Vandaar zou je op de trap naar beneden kunnen, maar de treden zijn vochtig en wellicht glibberig en meer dan 500 treden. Dus wordt gekozen om de bus niet in zijn eentje te laten afdalen. Onderaan bij de trap zien we de moedigen onder ons en samen nuttigen we koffie en laten Lamego voor wat die is om terug te keren naar de boot. Vanavond wacht ons een Portugees avond. We zullen zien. Her diner was op zijn Portugees; vooraf keuzes gemaakt. Maar wat op papier aardig en smaakvol lijkt komt in de praktijk soms iets anders uit de verf. Ik zal je de details bij deze besparen. Goed voor de lijn in ieder geval.

Henk

Interessant verhaal!
Ik heb in het verleden het boek de Scarlatti erfenis van Robert Ludlum gelezen.
Spannend en perfect geschreven.
Goed gedaan Gerard!

Helma

Zo te zien en te lezen hebben jullie de reis van je leven. Geniet!??

Erna

Wat een prachtige reis weer! Behalve het eten dan haha.
Geniet er nog van!
Groeten van ons alle 5