botervliegje.reismee.nl

Back to the beginning

Vrijdag 22 september 2023

Vandaag gaat onze boot terug naar Porto naar daar waar deze cruise is begonnen. Al vroeg kiest de kapitein het water en tijdens het ontbijt komen we bij de op een na laatste sluis voordat we Porto bereiken. Dit is de sluis van Carapatello, niet zo heel spectaculair, maar toch indrukwekkend. In de panorama lounge vindt een unieke happening plaats, althans zo staat het aangekondigd. Op een bijzondere manier worden speciale flessen Port geopend en uitgeschonken. Officieel zou dat een grote fles vintage Port zijn, maar we moeten het doen met enkele gewone flessen, iets minder spectaculair misschien, maar de smaak zal er niet minder om zijn geweest. Dan varen we door de laatste sluis, die van Crestuma en zien de zes bruggen van Porto boven ons hoofd voorbij glijden.

Na de lunch gaan we per bus naar de kathedraal Sé, vervolgens lopen we naar het station São Bento en verwonderen de prachtige versieringen. Via de Rua das Flores naar de beurs. Tot aan het diner is er vrije tijd en langs de boulevard vinden we een plekje voor de groep van paviljoen 3 om wat vloeibaars te nuttigen en bij te kletsen. Een wandeling brengt ons weer via de brug naar de boot.

De informatie voor zaterdag en zondag is zeer uitgebreid en duurt zoals gepland precies 30 minuten, waarna het diner klaarstaat. Het Fado concert laten we voor wat het is om op tijd naar bed te gaan. Morgen weer een vol geplande dag en dus op tijd op.

Stijnie en Jan

Wat een mooie reis als ik het zo lees! Wel vermoeiend zeker? Maar als ik de foto's bekijk, is het super goed weer! Veel plezier nog!

Joop

Mooi verslag weer!

Emmie

Prachtige maar vermoeiende reis mooi verslag