botervliegje.reismee.nl

De laatste loodjes???

Het is maar hoe je het noemen wilt, maar binnen 24 uur na nu zitten we als het goed gaat in de lucht oostwaarts. Niet dat het zwaar valt integendeel, we zijn onderhand toe aan ons eigen nest.

Maar wat hebben we vandaag gedaan?

Ons plan was het museum of flight te gaan zien en dat is gelukt. Dit maakt onderdeel uit van de BOEING fabriek midden in Seattle waar het allemaal begonnen is. Gister waren we ruim 30 mile noordelijk van Seattle op de modernere site van BOEING in EVERETT. Hier zijn ook startbanen enz. In tegenstelling tot wat we gister hebben gezien was dit echt de moeite waard. We waren er al om 9 uur, maar helaas pas om 10 uur open. Geen nood er was meer dan genoeg te zien rondom het gebouw. En toen naar binnen. Geloof het of niet we waren tot ruim 4 uur onder de pannen en nog niet alles gezien.

Eevn een paar highlights dan: Alle soorten vliegtuigen militair en commercial die je ook nog kunt aanraken. Ook de AIR FORCE ONE van Kennedy en de laatste CONCORDE staan in rangorde opgesteld. Veel over de historie van BOEING en de originele fabriek waar het allemaal begon met houtbewerking enz.

Ook uitgebreid aandacht voor de wereldoorlogen waar BOEING natuurlijk een grote rol in heeft gespeeld. En verdomd als het niet waar is Leinie zag plots een fiets staan en meteen: dat is die fiets van opa. Hij stond namelijk bij een MESSERSCHMITT uit de oorlog.

Jammer maar we kunnen helaas geen foto's uploaden, dat ding is te langzaam en er zijn nog wachtenden na mij.

Ik denk dat dit het laatste bericht wordt vanuit USA, of we moeten nog kunnen op de luchthaven morgen, maar dat zie je wel.

Voor nu groet uit SEATTLE. Leinie en Gerard

Marrie Peursem

Kon je die fiets niet ergens wegmoffelen ....?? En dan bij de douane met een stalen gezicht zeggen dat je niets hebt aan te geven ......
Nou ja, dan toch maar naar huis vliegen in plaats van fietsen. Goeie thuisreis gewenst!

Stijnie en Fred

Hallo! Ook nog even een late reactie van onze kant. Wel een beetje laat maar we zijn ook net terug van onze wereldreis, vandaar. Het ziet er allemaal wel schitterend uit daar bij jullie en het zal wel een onvergetelijke reis zijn. Goede thuiskomst gewenst natuurlijk en we bellen/ mailen/smsen enz.

Doeii