botervliegje.reismee.nl

De eerste dag nabij Arnhem

Woensdag 11 oktober 2023

Na een voor sommigen wat onrustige nacht blijkt dat onze meesterkok Henk al enige tijd in alle stilte is bezig geweest met het ontbijt en dat was niet onverdienstelijk. Met volle teugen genieten we van dit copieuze ontbijt.

Hoe langer we in het huisje verblijven des te meer wordt er ontdekt, zoals vanmorgen dat we over een drietal verschillende koffiemakers beschikken: nespresso, Senseo en filter koffie. Wij beperken ons vooralsnog tot de Senseo machine. Na half tien wordt het tijd om te vertrekken naar ons eerste doel van vandaag: Burgers zoo. Daar gaan we met een tweetal voertuigen naar toe. De entree is een simpele handeling want die is van tevoren betaald. Enkele uren genieten we van alles wat er leeft en groeit. Vooral de safari is zeer indrukwekkend. Natuurlijk is een koffiebreak ingelast. De ervaring in het safari gedeelte is een echt WoW effect. Gerard heeft kennelijk een slechte relatie met petjes met als resultaat dat er weer eentje is achtergebleven,

De lunch verorberen we in Bush restaurant, waarna we gezamenlijk besluiten terug te gaan naar het huisje om een kaartje te leggen. De kaartpot wordt hiermee aardig bijgevuld. Tegen de avond gaan de magen hoorbaar knorren en dan is het tijd voor het avondeten. In nauw overleg wordt besloten naar pannenkoekenrestaurant Den Strooper te gaan waar we een overweldigende keuze onder ogen krijgen. Na rijp beraad zijn alle deelnemers eens met de keuze. Er wordt nog wat nagekletst en gaan daarna weer richting huisje. De hele avond hebben de kaarters hun uiterste best gedaan om de financiële kant van deze club positief te beïnvloeden en dat lukte aardig. Nadat de oogjes steeds kleiner werden en de "f**ten" merkbaar talrijker zochten we gezamenlijk de bedden op.

Henk

Nou nou zeg!