botervliegje.reismee.nl

Even aan land in Bodo

Zaterdag 4-augustus 2018

Gistermiddag moest de kapitein nog behendig laveren tussen al die eilandjes door. Soms was er tussen wal en schip nauwelijks een handbreed beschikbaar. Gelukkig dat de zee rustig is want anders kan de boot niet door deze engte zonder schade op te lopen. Hoewel het fris weer is vandaag en de zon volop schijnt verlangen we nog steeds niet terug naar de tropen in Nederland.

Omdat we vandaag de poolcirkel gepasseerd zijn is er kort een speciale postbode aan boord die met een speciale stempel op verzoek de ansichtkaarten stempelt.

Nu we van boord willen gaan we op tijd aan de lunch.

Tegen de middag na de lunch gaan we van boord in Bodœ. Het is er koud en nat dus de frisse neus hebben we snel te pakken. Even rondkijken in het nieuwe shoppingcenter en dan weer terug naar de boot, want die wacht echt niet.

Overigens is er weinig vertier aan boord, daar moeten we zelf aan werken en dat lukt aardig.

Bij het avondeten hebben we toegewezen en gereserveerde plaatsen. Wij zitten aan een tafel met zes, de andere vier zijn Duitsers waar we goede gesprekken mee voeren. Ondertussen doet de boot diverse kleine havens aan, voor de bevoorrading en post. De doorvaart wordt steeds lastiger maar dankzij het rustige weer is dat geen probleem voor de kapitein. We worden verrast met een certificaat dat een bewijs is dat we daadwerkelijk de poolcirkel hebben overschreden. Overigens is dit voor ons de derde keer dat we dat gedaan hebben, maar nu pas met certificaat. We zijn nog lang niet op het noordelijkste punt maar het blijft ‘s avonds al heel lang licht.

Vollenbergjes

Dankje voor de mooie reisverslagen

Anny

Dus jullie missen de hollandse tropen niet.??
Vandaag zondag is het te doen. In de zon nog wel. Maar een windje en schaduw maken het aangenaam.
Maar het gaat jullie goed met dikke jas buiten!
Duitse tafelgenoten is goed converseren toch.
Tot weer.

Piet en Toos

Wat een klimaatsverschil.
Wij krijgen nog een paar dagen tropenweer en dan komt er verandering zegt men.
We nemen het zoals het komt.
Geniet van alles. groetjes

karel en marrie

wat een mooie reis met veel verschil in temperatuur nog een fijne vakantie ps houd de tijd in de gaten