botervliegje.reismee.nl

Van Rorvik naar Molde

Zaterdag 11-augustus 2018

Hoewel we de afgelopen nacht een enigszins wilde vaart hadden verwacht, is die, voor zover aanwezig, aan onze waarneming voorbijgegaan. Om ten volle te kunnen genieten van de aanlegtijd in Trondheim moeten we vroeg gaan ontbijten. Zo gezegd zo gedaan. En met een gevulde maag gaan we met goed weer op stap naar de beroemde Nicolaas kathedraal van Trondheim. Na een aardig forse trip staan we voor de kathedraal met een gesloten deur, die gaat pas om 09:00 uur open en dat redden we niet. Dus vol goede moed weer terug naar de boot gelopen. Positief is in ieder geval dat we een frisse neus hebben opgelopen en weer even in beweging zijn geweest.

Net aan boord begint het te regenen en dat komt goed uit want om 11:00 uur is er een briefing voor de Duitse groep in de bibliotheek waarbij we uitleg krijgen hoe en wat er allemaal komt kijken bij het verlaten van de boot. Nou denk je misschien inpakken en wegwezen, maar zo simpel gaat dat hier niet.

Allereerst onze koffer die moet om 09:00 uur om de hoek bij de lift neergezet en hopelijk zien we die dan weer terug in de Hurtigruten terminal.

Dan bij de ontscheping wordt per dek omgeroepen wie er aan de wal mag. Oké we kregen het ook nog een schriftelijk overzicht onder de neus.

De middag was voor ons ingeruimd om wat te rusten. De avond is voor koffer pakken, en eerst nog een afscheidsborrel samen met de Duitse ploeg en recapituleren, oftewel de reis doorgenomen.

Tot later in Nederland en bedankt voor het lezen van onze verhaaltjes en de reacties daarop.

Zaterdag vliegen we laat in de middag terug van Bergen naar Düsseldorf, met tussenstop in Kopenhagen.

Anny

Goede reis en thuiskomst!

Jan van Bergen

Geweldige reis , met diverse intermezzo's, hebben jullie gemaakt ! Donderdag weer Fietsen, ook leuk.

jeu en truus

Geweldig;;Als ik de verhalen lees,bemerk ik dat er veel mooie dingen in het leven zijn,Niet dat ik jaloers ben ,want ieder mens heeft andere verlangens en wensen ,en daar moet je zelf invulling aan geven Ik vind het fijn voor jullie dat het zo'n mooie trip is geweest ,en nu maar te hopen dat de terugreis voorspoedig verloopt ;;Na de vacantie word ik je buurman bij de bassen;;;;;

Piet en Toos

Welkom thuis op vaste bodem, na jullie enerverende reis. En dan maar weer beginnen met plannen voor een volgend avontuur? Groetjes!!

Ton Stevens v stratum

Ik heb weer genoten van jullie reisverhalen

Frans

Een lange reis die voor jullie is omgevlogen, fijne verhalen en welkom thuis. Daar kunnen jullie nog lang van nagenieten.